منابع
پزشگی، محمد (1389)، صورتبندی مطالعات زنان در جهان اسلام، قم: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی.
تانگ، رزمری (1387)، نقد و نظر: درآمدی جامع بر نظریههای فمینیستی، ترجمه منیژه نجم عراقی، تهران: نشر نی.
خمینی، روحالله (1389)، صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی(ره) (بیانات، پیامها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامهها)، تهران: مؤسسه تنظیم و نشرآثارامام خمینی(ره)، 21 جلد، ج 4، 5، 6، 9، 10، 13، 14 و 18
خمینی، روح الله (1380)، وصیتنامه سیاسی ـ الهی امام خمینی(ره)، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره).
ریگین، چالرز (1394)، روش تطبیقی، فراسوی راهبردهای کمی و کیفی، ترجمۀ محمد فاضلی، تهران: نشر آگه.
شریعتی، الهام و کلانترمعتمد، هاجر سادات (1396)، «جایگاه زن در اندیشه امام خمینی (ره) و آثار اجتماعی آن»، نظریههای اجتماعی متفکران مسلمان، سال 7، شماره 2: 131- 153
فرامرز قراملکی، احد (1386)، «فرایند عملیاتی مطالعه تطبیقی»، روزنامۀ رسالت، شماره 6269.
مقیمی، غلام حسن (1393)، «مؤلفههای روش اجتهادی امام خمینی(ره) و نقش آن در تولید اندیشۀ سیاسی و پاسخ به مسایل سیاسی»، فصلنامه سیاستپژوهی، شماره اول، سال اول: 79-104.
ملکزاده، فهیمه (1395)، «نقش اشتغال زنان در توسعه جامعه با رویکردی بر دیدگاه امام خمینی (ره)»، پژوهشنامه متین، سال 18، شماره 72: 149- 173.
منوچهری، عباس (1387)، رهیافت و روش در علوم سیاسی، تهران: انتشارات سمت.
مشیرزاده، حمیرا (1382)، از جنبش تا نظریه اجتماعی، تهران: نشر شیرازه.
نیکخواهقمصری، نرگس و صادقیفسایی، سهیلا (1391)، «زنان فراتر از نقشهای سنتی: بررسی جایگاه زن در کلام امام خمینی (ره)»، زن در فرهنگ و هنر، دوره 4، شماره 2: 5- 24.
هرسیج، حسین (1380)، روش مقایسهای: «چیستی، چرایی و چگونگی به کارگیری آن در علوم سیاسی»، مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان، شماره یک، بهار و تابستان 1380: 7-17.
Ahmed, L., & Mazal Holocaust Collection. (1992), Women and gender in Islam:
Historical roots of a modern debate, New Haven: Yale University Press.
Ameli, R.S. (2012), Bibliographical Discourse Analysis, London: Islamic Human Rights Commission.
Ashcroft, B., Griffiths, G., & Tiffin, H. (1995), The post-colonial studies reader, London: Routledge.
Badran, M. (2013), Feminism in Islam: Secular and Religious Convergences, New York: Oneworld Publications.
Badran, M. (1995), Feminists, Islam, and nation: Gender and the making of modern
Egypt, Princeton, N.J: Princeton University Press.
Deeb, L. (2006), An enchanted Modern: Gender and public piety in Shi'i Lebanon, Princeton: Princeton University Press.
Dörfler, T. (2002), Postmodern practices: Beiträge zu einer vergehenden Epoche. Münster [u.a.: Lit. Dowding, K. M. (2011), Encyclopedia of power, Thousand Oaks, Calif: SAGE.
Hidayatullah, A.A. (2014), Feminist edges of the Qur'an, NY: Oxford University Press.
Mahmood, S. (2005), Politics of piety: The Islamic revival and the feminist subject, Princeton, N.J: Princeton University Press.
Mir-Hosseini, Z. (January 01, 1996), Stretching the limits: a feminist of the Sharia in post-Khomeini Iran. Feminism and Islam : Legal and Literary Perspectives / Edited by Mai Yamani; with Additional Editorial Assistance from Andrew Allen.
Najmabadi, A. (2014), Professing selves: Transsexuality and same-sex desire in contemporary Iran, Durham: Duke University Press.
Rahnema, A. (2011), Superstition as Ideology in Iranian politics: From Majlesi to Ahmadinejad, Cambridge: Cambridge University Press.
Razavi, S. (2006), “Islamic Politics, Human Rights and Women's Claims for Equality in Iran”, Politics of Rights : Dilemmas for Feminist Praxis: 49-63.
Shahidian, H. (January 01, 2002), Women in Iran: Emerging voices in the women's movement, Conn: Greenwood.
Wadud, A. (1999), Quran and Woman: Reading the Sacred Text from a Woman’s Perspective, New York: Oxford University Press.