اکبریان، رضا (1389). نسبت میان نظر و عمل در فلسفه ملاصدرا، جاویدان خرد، دوره جدید، 1.
امید، مسعود (1380). علامه طباطبایی-کانت: نکاتی در معرفتشناسی مقایسهای، فلسفه و کلام، 1(1).
امید، مسعود (1384). گامی در رفع تعارض معرفتشناسی فلاسفه اسلامی و کانت: «ادراکات فطری»، معرفت فلسفی، 2(3).
اولیایی، منصوره (1389). واقعیت اجتماعی و اعتباریات از دیدگاه علامه طباطبایی و جان سرل، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
آرکون، محمد (1388). اعاده اعتبار به اندیشه دینی (گفتگوی هاشم صالح و محمد ارکون)، ترجمه محمد جواهر کلام، تهران: نگاه معاصر.
آرنت، هانا (1389). وضع بشر، ترجمه مسعود علیا، تهران: ققنوس.
باربور، ایان (1384). علم و دین، ترجمه بهاءالدین خرمشاهی، چاپ چهارم، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
برت، ادوین آرثر (1380). مبادی مابعدالطبیعه علوم نوین، ترجمه عبدالکریم سروش، چاپ چهارم، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
پارسانیا، حمید (1390 الف). چیستی و هستی جامعه از دیدگاه استاد مطهری، در: روششناسی انتقادی حکمت صدرایی، تهران: کتاب فردا.
پارسانیا، حمید (1390 ب). روششناسی انتقادی حکمت صدرایی، تهران: کتاب فردا.
پایا، علی، ابراهیمآبادی، حسین، آروین، بهاره (1394). آسیبشناسی نقادانه علوم انسانی و اجتماعی در ایران، تهران: طرح نقد.
توکل، محمد و مرشدی، ابوالفضل (1393). خودآیینی و جامعه اخلاقی در فلسفه اجتماعی کانت، نشریه فلسفه، 42(2).
جابری، محمدعابد (1387). ما و میراث فلسفیمان، ترجمه سیدمحمد آلمهدی، تهران: نشر ثالث.
جابری، محمدعابد (1391). خوانشی نوین از فلسفه مغرب و اندلس، ترجمه سیدمحمد آلمهدی، تهران: نشر ثالث.
حائری یزدی، مهدی (1384). کاوشهای عقل نظری، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
خسروپناه، عبدالحسین (1393). در جستجوی علوم انسانی اسلامی، جلد اول: تحلیل نظریههای علم دینی و آزمون الگوی حکمی- اجتهادی در تولید علوم انسانی اسلامی، تهران: دفتر نشر معارف.
خسروپناه، عبدالحسین و پناهی آزاد، حسن (1388). نظام معرفتشناسی صدرایی، تهران: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
دیلتای، ویلهلم (1388). مقدمه بر علوم انسانی، ترجمه منوچهر درهبیدی، تهران: ققنوس.
دیویس، چارلز (1387). دین و ساختن جامعه؛ جستارهایی در الهیات جامعه، ترجمه حسن محدثی و حسین بابالحوائج، تهران: نشر یادآوران.
رشاد، علیاکبر (1381). گفتمان فلسفی نوصدرایی، در مرزبان وحی و خرد: یادنامه مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی، قم: بوستان کتاب.
حسن، ریاض (1389). بومی و جهانی: تغییرات اجتماعی در آسیای جنوب غربی، ترجمه ابوالفضل مرشدی، تهران: پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
سروش، عبدالکریم (1379). قبض و بسط تئوریک شریعت: نظریه تکامل معرفت دینی، چاپ هفتم، تهران: مؤسسه صراط.
طالبزاده، سید حمید (1389). نگاهی دیگر به ادراکات اعتباری، امکانی برای علوم انسانی، جاودان خرد، دوره جدید، 1.
طباطبایی، سیدجواد (1379). ابنخلدون و علوم اجتماعی، چاپ دوم، تهران: طرح نو.
طباطبایی، سیدجواد (1382). جدال قدیم و جدید، تهران: نشر نگاه معاصر.
طباطبایی، سید محمدحسین (1374). ترجمه تفسیر المیزان (20 جلد)، چاپ پنجم، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
طباطبایی، سید محمدحسین (1382). شیعه: مذاکرات و مکاتبات پرفسور هانری کربن با علامه سید محمد حسین طباطبایی، تهران: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
طباطبایی، سید محمدحسین (1386). قرآن در اسلام، به کوشش هادی خسروشاهی، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1387 الف). اصول فلسفه رئالیسم (جلد 1)، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1387 ب). رساله الولایه، ترجمه همایون همتی، در مجموعه رسائل علامه طباطبایی (2 جلد)، جلد2، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1387 ج). روابط اجتماعی در اسلام به ضمیمه چند رساله دیگر، 1جلد، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1387 د). نهایهالحکمه، ترجمه و شرح علی شیروانی، 3 جلد، قم: بوستان کتاب،
طباطبایی، سید محمدحسین (1387 ه). وحی یا شعور مرموز، در مجموعه رسائل علامه طباطبائی، (2 جلد)، چاپ اول، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1388 الف). انسان از آغاز تا انجام، ترجمه صادق لاریجانی، چاپ دوم، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1388 ب). بدایهالحکمه، ترجمه و شرح علی شیروانی، 4 جلد، قم: بوستان کتاب
طباطبایی، سید محمدحسین (1388 ج). بررسیهای اسلامی (2 جلد) جلد دوم، چاپ دوم، قم: مؤسسه بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1388 د). زندگی من، در قرآن در اسلام (طبع جدید) (1 جلد)، چاپ سوم، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1388 ه). مسأله ولایت و زعامت، در بررسیهای اسلامی (2 جلد)، جلد 1، قم: بوستان کتاب، چاپ دوم.
طباطبایی، سید محمدحسین (1414). المیزان فی تفسیرالقرآن، قم: مؤسسه النشر الاسلامی.
غفورینژاد، محمد (1389). تطور تاریخی نظریه فطرت در فلسفه و عرفان اسلامی، آیینه معرفت، 24.
غفورینژاد، محمد (1391). نظریه خداشناسی و دین فطری در آرای علامه طباطبایی، آیینه معرفت، 33.
فوکو، میشل (1370). درباره روشنگری چیست اثر کانت، ترجمه همایون فولادپور، فصلنامه کلک، 2.
فیرحی، داود (1386). قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام، چاپ ششم، تهران: نشر نی.
فیرحی، داود (1387). نصوص دینی و فلسفه سیاسی، سخنرانی در نشست «بررسی میزان تأثیرپذیری فیلسوفان مسلمان از قرآن و سنت»، به نقل از سایت فیرحی به آدرس http://www.feirahi.ir/?article=134
فیروزجانی، رمضان (1383). عقلانیت در نظر علامه طباطبایی، ذهن، 17.
قانعیراد، محمدامین (1384). جامعهشناسی رشد و افول علم در ایران، تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
قانعیراد، محمدامین (1389). مرور انتقادی بر تلاشهای ایرانی برای توسعه جامعهشناسیهای دگرواره، مجله جامعه شناسی ایران، 11(1).
کاسیرر، ارنست (1380). رسالهای در باب انسان: درآمدی بر فلسفه فرهنگ، ترجمه بزرگ نادرزاده، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
کاسیرر، ارنست (1389). فلسفه روشنگری، ترجمه یدا... موقن، تهران: نیلوفر.
کانت، ایمانوئل (1369). بنیاد مابعدالطبیعه اخلاق، ترجمه حمید عنایت و علی قیصری، تهران: خوارزمی.
کانت، ایمانوئل (1377). نقد قوه حکم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، تهران: نشر نی.
کانت، ایمانوئل (1380). صلح پایدار، ترجمه محمد صبوری، تهران: نشر بهباوران
کانت، ایمانوئل (1389). نقد عقل عملی، ترجمه انشاءالله رحمتی، چاپ سوم، تهران: نورالثقلین و سوفیا.
کانت، ایمانوئل (1388). دین در محدوده عقل تنها، منوچهر صانعی درهبیدی، تهران: انتشارات نقش و نگار.
کویره، الکساندر (1387). گذر از جهان بسته به کیهان بیکران، ترجمه علیرضا شمالی، تهران: نشر نگاه معاصر.
کیاشمشکی، ابوالفضل (1390). کاربرد نظریه اعتباریات علامه طباطبایی در علوم انسانی، در: علامه طباطبایی فیلسوف علوم انسانی- اسلامی، عبدالحسین خسروپناه (به کوشش)، جلد دوم، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
گلدمن، لوسین (1381). کانت و فلسفه معاصر، ترجمه پرویز بابایی، تهران: مؤسسه انتشارات نگاه.
مصلح، علی اصغر (1392). ادراکات اعتباری علامه طباطبایی و فلسفه فرهنگ، تهران: روزگار نو.
مطهری، مرتضی (1371 الف). مجموعه آثار، ج 2 (کتاب جامعه و تاریخ)، چاپ سیزدهم، تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1371 ب). مجموعه آثار، ج 6 (کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم)، چاپ اول، تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1371 ج). مجموعه آثار، ج 13، چاپ اول، تهران: صدرا.
وحدت، فرزین (1382). رویارویی فکری ایران با مدرنیت، ترجمه مهدی حقیقتخواه، تهران: نشر اختران.
یزدانیمقدم، احمدرضا (1390). فلسفه سیاسی علامه طباطبایی و ایران معاصر، رساله دکتری علوم سیاسی، قم: دانشگاه باقرالعلوم (ع).
یزدانیمقدم، احمدرضا (1383). ادراکات اعتباری و اندیشه اجتماعی سیاسی علامه طباطبایی، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم سیاسی، قم: دانشگاه باقرالعلوم (ع).
یزدانیمقدم، احمدرضا (1391). انسانشناسی و پیامدهای آن در اندیشه سیاسی هابز و علامه طباطبایی، تهران: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
Cassirer, Ernest (1981). Kant’s Life and Thought, translated by James Haden, Yale University.
Giddens, Anthony (1990). The Consequences of Modernity. Cambridge:
Polity.
Gillespie, Michael Allen (2008). The Theological Origins of Modernity, Chicago: The University of Chicago Press.
Guyer, Paul (ed.)(1992).The Cambridge Companion to Kant, Cambridge: Cambridge University Press.
Jane Kneller and Sidney Axinn, (eds.) (1998) Autonomy and Community: Readings in Contemporary Kantian Social Philosophy, New York: State University of New York Press, Albany.
Kant, Immanuel (1996b). Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Purpose, in: R. Geuss and Q. Skinner (eds.) Kant: Political Writings, Cambridge: Cambridge University Press.
Kant, Immanuel (1996c). Religion within the boundaries of mere reason, Translated by George di Giovanni, in: A. W. Wood and G. D. Giovanni (eds.) Religion and Rational Theology, Cambridge: Cambridge University Press.
Schmitt, Carl (2005). Political Theology: Four Chapters on The Concept of Sovereignty, translated by George Schwab, Chicago: The University of Chicago Press.
Turnbull, Neil (2006) the Ontological Consequences of Copernicus: Global Being in the Planetary World, Theory Culture Society, 23: 125.
Yovel, Yirmiahu (1980). Kant and the philosophy of history. Princeton: Princeton University Pre.