تفکر انتقادی در فرایند تعلیم و تربیت از منظر علامه طباطبائی

حمید توبک؛ احمد سوری؛ صادق رضایی

دوره 11، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 131-153

https://doi.org/10.22059/jstmt.2021.314778.1424

چکیده
  این مقاله در زمینه جایگاه تفکر انتقادی در اندیشه‌های فلسفی تربیتی علامه طباطبایی انجام گرفته است. هدف از انجام این تحقیق، بررسی ابعاد و مؤلفه‌های تفکر انتقادی و اثرات آن در فرایند تعلیم و تربیت و ارائه دلالت‌های ضمنی تربیتی جهت کاربرد در نظام آموزش و پرورش ایران است. روش تحقیق، توصیفی-تحلیلی بوده، جامعه پژوهش را کلیه اسناد منتشر ...  بیشتر